Általános Szerződési Feltételek
www.tetomarket.hu
Jelen dokumentum tartalmazza a Tető Market Kft., mint eladó (Eladó) által üzemeltetett www.tetomarket.hu weboldalon (Weboldal) elérhető online áruház felhasználók (Felhasználó) általi használatára, valamint a Weboldalon elérhető áruházban történő termékértékesítésre vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”).
Felhasználónak minősülnek mindazok, akik a Weboldalon keresztül megrendelést adnak le, továbbá azok is, akik a Weboldalon megrendelés leadása nélkül böngésznek.
Ha a jelen ÁSZF-el, a weboldal használatával, a termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot megadott elérhetőségeinken.
A Weboldalon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az elektronikus úton történő vásárlás ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai lehetőségeket és korlátokat, valamint felmerülő hibalehetőségeket illetően.
A Weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Weboldalon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A megrendelése véglegesítésével Ön a jelen ÁSZF-ben foglaltakat feltétel nélkül elfogadja.
A megrendelés véglegesítésével Ön tudomásul veszi, hogy a megrendelés szerződéses viszonyt (Szerződés) hoz létre az Eladóval és Weboldal látogatása, valamint a Weboldalon történő vásárlás során a jelen ÁSZF rendelkezései kötelezően irányadók.
Jelen ÁSZF 01 verzió 2024.07.01. napjától határozatlan ideig, illetve visszavonásig/módosításig érvényes.
Eladó jogosult jelen ÁSZF-et a Felhasználók Weboldalon keresztül történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan módosítani. A tájékoztatást Eladó a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző 15 nappal közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Weboldal első használata alkalmával válnak hatályossá a Felhasználóval szemben az ezt követő megrendelésekre és a Weboldal további használatára vonatkozóan. A jelen ÁSZF feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg az Eladó a webáruházat üzemelteti, illetve a webáruház megszűnése esetén, a még teljesítés alatt álló megrendelésekre, továbbá a szavatossági igények érvényesíthetősége tartamára.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet irányadó. Amennyiben a magyar hatályos jog alapján a Szerződés bármely kikötése vagy rendelkezése jogellenes vagy semmis, vagy mindkettő, az ilyen kikötést vagy rendelkezést külön kell választani a Szerződés egyéb kikötéseitől, amelyek változatlanul hatályban maradnak. Az ÁSZF vagy a Szerződés valamely rendelkezésének érvénytelensége nem eredményezi az ÁSZF és/vagy a Szerződés érvénytelenségét, kivéve, ha egyértelmű, hogy az érvénytelen rendelkezés nélkül az Eladó vagy a Felhasználó a Szerződést nem kötötték volna meg.
Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy a Weboldalon elérhető termékek körét és típusát egyoldalúan módosítsa. Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy bármikor, indoklás nélkül leállítsa a Weboldal működtetését, és megtagadja az ahhoz való hozzáférést. Eladó kizárja a felelősséget mindennemű károkért, melyek a Weboldal üzemeltetésének feltételeinek megváltozásából, illetve a Weboldal működtetésének megszüntetéséből erednek.
A Felhasználó személyes adatainak kezelésére vonatkozó szabályokat az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza, mely a következő linken: http://www.tetomarket.hu/adatvedelmi-nyilatkozat vagy a kezdőoldalon az Adatvédelem menüpont alatt érhető el.
Eladó adatai:
webshop neve: www.tetomarket.hu
Cégnév: Tető Market Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1171 Budapest, Pestvidék utca 14.
Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 01-09-430038
Adószám: 32549322-2-42
Kamarai tagság: MKIK - _________________
Eladó elérhetősége/Ügyfélszolgálat
Tel: +36 70 170 1702
E-mail: info@tetomarket.hu
Képviselő: Gradwohl Barnabás András ügyvezető, Gajda Gábor ügyvezető
Bankszámlaszám: K&H Bank 10401921-50527053-89721017
Weboldal tárhely szolgáltató adatai:
Cégnév: Across Média Kft.
Székhely: 2000 Szentendre, Vörösgyűrű sétány 12.
Cégjegyzékszám: 13-09-216846
E-mail: info@across.hu
Kiszállítást szervező és bonyolító szolgáltató:
A kiszállításokat a nagyméretű Termékek esetén Eladó végzi, kisebb méretű Termékek esetén a kiszállítás futárszolgáltatás igénybevételével történik. (Az igénybevehető futárszolgáltatók listáját és az általuk kezelhető maximális csomagméret lsd. alább.)
Fogalmak
Termék: a Weboldalon megjelenített értékesítésre szánt ingó dolog
Eladási ár: a Termék egy egységére vonatkozó, a Vevő által fizetendő ellenszolgáltatás
Vevő: az a Felhasználó, aki a Weboldalon ajánlatot tesz a Termék megvásárlására
Felek: Eladó és Felhasználó (ideértve a Vevőt is) együttesen
Gyártó: a Weboldalon forgalmazott Termék üzletszerű előállítója
Szerződés: Eladó és Felhasználó között a Weboldal és elektronikus levelezés igénybevételével a Termék adásvételére létrejövő szerződés
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melyben a vevő Fogyasztónak minősül
Távollévők között kötött szerződés: olyan Fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Termék adásvételi szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt (Weboldal, telefon, e-mail) alkalmaznak
Online adásvételi szerződés: olyan adásvételi szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a Felhasználó és az Eladó számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Fogyasztói jogvita: a Fogyasztónak minősülő Felhasználó és az Eladó közötti adásvételi szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint szerződés hiányában a Termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, összefüggő vitás ügy.
- 1. Weboldal használata
A Weboldal tartalma elérhető bármely Felhasználó számára, a tartalmak megtekintéséhez nincs szükség regisztrációra. Felhasználó a Weboldal használata során köteles jóhiszeműen és tisztességesen eljárni, és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat közvetlenül vagy közvetett sérthetik.
Felhasználó a Weboldalt a saját kockázatára használhatja. Az Eladó kizárja a felelősségét a használat során felmerülő vagy abból eredő valamennyi vagyoni és nem vagyoni károkért (ide nem értve a szándékosan, okozott, illetve az életet, testi épséget, egészséget megkárosító károkozást).
A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Weboldalon megjelenített tartalmak (így különösen bármely képi, hang és szöveges tartalomnak, a megjelenített grafikának/szerkesztésnek stb.) szerzői jogának jogosultja az Eladó. A Felhasználó nem jogosult ezen tartalmakat saját célra felhasználni (másolni, közzétenni, többszörözni, átdolgozni stb.) ilyen felhasználásra kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével kerülhet sor.
Az Eladó minden jogot fenntart a Weboldal minden elemére, különös tekintettel a kereső motorjaira és egyéb internetes szoftvereire, a domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.
Az Eladó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa a Weboldal folyamatos működését, de nem garantált, hogy a Weboldal karbantartás miatt, vagy más okból nem elérhető. Eladó kizárja a felelősségét az olyan adatvesztésért, ami a Weboldal nem folyamatos működéséből ered.
- 2. Vásárlás a Weboldalon keresztül
Általános szabályok
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nyelve: magyar
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Magatartási Kódex
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
E-számlázás
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Vevő az ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
Megvásárolható Termékek
A Weboldalon megvásárolható Termékek lényeges tulajdonságairól az egyes Termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A Weboldalon szereplő termékkategóriákra kattintva érheti el az egyes termékkategóriákat és ezen belül az egyes Termékeket.
Az egyes Termékekere kattintva találja a termék fotóját, leírását, a Termék Eladási árát.
Eladó szavatolja, hogy a Vevő részére értékesített Termék a megrendelést követő legalább 45 napos szavatossági idővel rendelkezik.
Árak
Az árak magyar Forintban értendők, tartalmazzák a hatályos jogszabályok szerint fizetendő (jelenleg 27%-os) ÁFÁ-t. Eladó jogosult az Eladási árat módosítani. A módosítás nem terjed ki a már megkötött Szerződésekre.
Amennyiben Eladó az Eladási árat nyilvánvalóan hibásan tüntette fel (pl. 0 Ft-os Eladási ár, vagy kedvezmény feltüntetése mellett nyilvánvalóan hibás számítás), és megrendelés érkezett a Termékre, de a Szerződés még nem jött létre a Felek között, úgy Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a Terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Akciók, kedvezmények
Eladó jogosult akciókat, időszakos, vagy mennyiségi kedvezményeket alkalmazni. Az esetleges akciókról, kedvezményekről az Eladó a Weboldalon, az adott termék megjelenítése során ad tájékoztatást.
Adatbeviteli hibák ellenőrzése és javítása
A Felhasználó a megrendelés során a „Megrendelés” gombra kattintás előtt bármikor és folyamatosan ellenőrizheti és módosíthatja a rendelési adatokat (Kosár tartalmas, Vevő adatai, szállítási és számlázási cím stb.) ezen túlmenően a Rendelés áttekintése felület teljes áttekintést és módosítási lehetőséget biztosít a megadott adatok tekintetében.
A Felhasználó felelőssége, hogy az általa megadott adatok helyesek és valósak legyenek, a Felhasználó által megadott adatok alapján kerül sor a megrendelés teljesítésére és a számlázásra. Eladó kizárja a felelősségét a hibás adatokból eredő teljesítésért. Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás adatbevitelből eredő kárát a Felhasználóra hárítsa.
Felhívjuk továbbá a figyelmet arra, hogy a rendelés visszaigazolására megadott e-mail fiók elérhetetlensége esetén (megtelt tárhely stb.) a visszaigazolás megérkezésének hiánya a Szerződés létrejöttének meghiúsulását eredményezheti.
Csomagolás
Eladó a Termékeket futárpostai szállításra alkalmas csomagolásban biztosítja. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Tárolás
A megrendelt és már elszállított vagy Eladó által leszállított lemezterméket védeni szükséges bizonyos időjárási körülményektől az adott Termék egyedi tulajdonságaira tekintettel.
Például egy rakatban másképpen reagál a bevonatos lemez, mint beépítve a tetőn. Ilyen például: nagy szél, eső mely után napsütés érkezik. A lemezeket óvni kell a sérülésektől is (karc, horpadás), mert hosszabb távon ez problémát okozhat.
A trapéz- és cserepeslemezek, szendvicspanelek, kerítéselemek, illetve a bádogos termékek (eresz, élhajlítás) javasolt maximális gyártás utáni tárolási ideje 45 nap, vagyis a szavatosság érvényesítéséhez a beépítést 45 napon belül (legyártástól számítva) meg kell kezdeni, egyben tárolni tovább nem szabad a terméket, csak a következő előírásokat betartva (ha valamiyen oknál fogva hosszabban kell tárolni az anyagot):
• fedett helyen,
• lehetőleg közvetlen hősugárzástól távol,
• nedvességtől elzártan,
• a rakatot megdöntve (hogy az esetleges kondenzvíz távozhasson),
• kinti tárolás esetén lefóliázva és szellőztetve, valamint távtartókat a lemezek közé téve.
Kültéri tárolás esetén a lemezeket egyesével szétpakolva tehető meg a legjobban az óvintézkedés. Vigyázzon, mert amennyiben a lemez közé nedvesség jut, onnan nem tud távozni és kiszellőzni, akkor a lemez bevonata (színe) foltosodhat, a lemezek összeragadhatnak és a szín elválhat az acél magtól. Tároláskor amennyiben a lemezeket mozgatni kell, ügyeljen rá, hogy élével emelje, egymáson pedig ne csúsztassa a táblákat, mert az apró szennyeződések karcolhatják a felületet. Ezeket a legtöbb esetben orvosolni tudja egyébként javítófestékkel, és az élettartamot sem befolyásolják. A lemez élek vágnak, könnyen sérülést okoznak, ügyeljen erre tároláskor és mozgatáskor, használjon vágásálló kesztyűt!
Szállítás várható időpontja
A Weboldalon megjelenített várható szállítási időpont tájékoztató jellegű, a szállítás tényleges időpontja függ a megrendelés leadásának pontos időpontjától, a megrendelés visszaigazolásának időpontjától, a megrendelt Termékek rendelkezésre állásától, valamint a harmadik személy szállítási szolgáltató teljesítésétől. Eladó azt vállalja, hogy amennyiben a kiválasztott Termék készleten elérhető, úgy a Terméket a megrendelés visszaigazolását követő 10 munkanapon belül átadja szállításra a szállítást végző szolgálató részére. Minden más esetben az Eladó a várható szállítási időpontot a megrendelés visszaigazolása során közli.
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés Eladó általi visszaigazolásától számított legfeljebb 15 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.
Szállítási módok
Eladó a megrendelést Vevő választása szerinti harmadik személy szállítási szolgáltató útján is kézbesítheti. A szállítási szolgáltatók által meghatározott maximális méretet vagy súlyt meghaladó Termékek esetén a szállítást Eladó végzi.
A választható szolgáltatók:
MPL futárszolgálat
Elérhető kézbesítési módok: PostaPont, 24/7 Csomagautomata, Házhozszállítás
Bővebb info: https://www.posta.hu/
(Küldemény érkezése menüpont)
A mindenkor aktuális szállítási díjat az Eladó Szállítási adatok felületen a Vevő választását megelőzően feltünteti, a Vevő az ár ismeretében dönt.
Fizetés
A Weboldalon történő vásárlás esetén a megrendeléskori bankkártyás vagy díjbekérő alapján történő előre utalásos fizetés lehetséges. A vételárat banki átutalás esetén Eladó bankszámláján történt jóváírás napján kell megfizetettnek tekinteni. A fizetéssel kapcsolatosan felmerülő bankköltségeit mindegyik fél maga viseli.
Vevőnek a megrendelésnél minimum 50%-os előleget kell fizetnie egyedileg gyártandó termék esetén a gyártást megelőzően, a fennmaradó vételárrészletet pedig az átvétel előtt köteles kiegyenlíteni. Eladó a szállítást – egyedileg legyártandó és készletes termék esetében is – abban az esetben indítja el, ha a teljes vételár hiánytalanul megfizetésre került Eladó részére.
A bankkártyával történő fizetés lebonyolítása érdekében Eladó a Weboldalon online bankkártya elfogadó rendszert alkalmaz, mely a Teya Services Ltd. (székhelye: Third Floor, 20 Old Bailey, London, United Kingdom, EC4M 7AN, nyilvántartási száma: 12271069) szolgáltatását jelenti. A fizetés során Visa, Mastercard kártyák kerülnek elfogadásra.
Az online fizetés során, a Fizetés gombra kattintással a rendszer a Vevőt a Teya online fizetési felületére irányítja, a fizetéssel kapcsolatos folyamatot a Teya általános szerződési feltételek szabályozzák, ami itt érhető elő: https://www.teya.com/hu/legal/general-terms, és amely általános szerződési feltételekhez vezető link a fizetési oldalra történő továbblépést megelőzően is megjelenítésre kerül a Vevő részére.
A bankkártya adatok megadása a Teya rendszerében történik, ezzel tudja a Vevő a fizetési tranzakciót elindítani. Kérjük fokozottan ügyeljen az adatok megadása során az adatok helyességére. Az adatok és a tranzakció feldolgozása a banki rendszerekben történik. Sikeres fizetés esetén a Teya értesíti az Eladót a tranzakció teljesítéséről. Az Eladó nem fér hozzá az online fizetés adataihoz, az Eladó csak a fizetés sikeres teljesítéséről kap értesítést.
A bankkártya adatok adatkezelője a Vevő kártyakibocsátója, bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik, a bankkártya adatokhoz sem a Teya sem az Eladó nem fér hozzá.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a Vevő, mint kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a Teya a tranzakciókat folyamatosan figyeli, a nem várt események megelőzésében, kezelésében segítséget nyújthat.
Az Eladó nem vállal felelősséget, ha a fizetendő összeg az online fizetési oldal üzemeltetőjének hibája miatt nem kerül jóváírásra vagy adminisztrálásra az Eladónál.
Eladó visszatarthatja a rendelés átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a rendelés teljes árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával. Amennyiben az elektronikus fizetési megoldás bármely okból a fizetés sikertelenségét jelzi Eladó felszólíthatja a Vevőt a fizetés teljesítésére.
Utánvétel
A szállítási díjjal és költségekkel együtt számított bruttó 30.000 Ft-ot meg nem haladó megrendelés esetén a Felhasználó a megrendelés értékét a csomag kézhezvételekor a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával, csomagautomatában történő átvétel esetén a futár applikációs/webes felületén is ki tudja egyenlíteni közvetlenül a csomagátvételkor. Az utánvétel díja a szállítási mód kiválasztása során külön megjelenítésre kerül a Felhasználó részére. Előfordulhat, hogy egyes futár szolgáltatók csak bankkártyás fizetést fogadnak el utánvétel esetén. A fenti összeget meghaladó megrendelés esetén kizárólag a megrendeléskori bankkártyás vagy előre utalásos fizetés lehetséges.
Megrendelés lemondása
A Felhasználó a megrendelést visszaigazoló e-mail részére történő hozzáférhetővé válásáig jogosult a megrendelést minden jogkövetkezmény nélkül lemondani. Ilyen esetben kérjük, küldjön e-mailt az Ügyfélszolgálatunk részére a megrendelése adataival, rögzítve, hogy „a megjelölt megrendelést lemondom”.
Egyedi méretben gyártott termékekre vonatkozó megrendelést az előleg kifizetése után nem lehet lemondani.
Külföldre történő értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a Weboldal használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Felhasználókat.
Az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét, a magyar Vevőkre irányadó feltételekkel.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy Vevőnek az minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vevő tagállama szerinti nyelven kommunikálni a Vevővel.
Az Eladó nem köteles megfelelni a Vevő tagállama szerinti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, és nem köteles Vevőt ezen követelményekről tájékoztatni.
Az Eladó a Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden rendelés esetében.
A Vevő a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Amennyiben Felhasználó külföldi címre szeretne szállítást rendelni, azt Eladó egyedi szállítási díj árazás alapján tudja vállalni, ilyen igény esetén kérjük írjon az rendeles@tetomarket.hu e-mail címre.
Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
Amennyiben a Vevő vagy megbízottja nem veszi át a megrendelt és Eladó által szállításra átadott Terméket, és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, figyelemmel arra, hogy a Szerződés alapján a Vevő köteles az általa megrendelt és részére kiszállított Termékeket (rendelést) átvenni. Amennyiben a szállítást végző vállalkozás az Eladó részére a kiszállításra átadott rendelést visszaszállítja amiatt, mert azt a Vevő nem vette át, úgy Eladó – amennyiben a Vevővel ezt egyeztetni tudja – megkísérli a rendelés ismételt kiszállítását, ami az ismételt szállítás díjának fizetéséhez kötött. Amennyiben a Vevő az ismételt kiszállítás díját nem fizeti meg, vagy az ismételt kiszállítás is sikertelen, vagy azt nem lehet a Vevővel egyeztetni, mert a Vevő megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vevővel kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségeit kötbérként érvényesíteni Vevő felé. Eladó a felmondást a Vevő által a rendeléskor megadott e-mail útján közli, a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vevő e-mail fiókjában hozzáférhetővé válik. Felhasználó tudomásul veszi és kifejezettel elfogadja, hogy amennyiben a számlafizetését bankkártyával vagy utalással teljesítette, úgy az Eladó jogosult a már teljesített összegből a felmondás miatti kötbér igényét közvetlenül levonni (beszámítás), ilyen esetben a vételárnak a kötbérrel csökkentett össze kerül a Felhasználó részére visszafizetésre. Felmondás hiányában a Vevő a megrendelést az Eladóval egyeztett időpontban az Eladó székhelyén veheti át. Az átvételig az Eladó a rendelést tárolja (ebben az esetben Eladó nem garatálja a 45 napos felhasználhatósági időtartamot), és 5 napot meghaladó tárolás esetén napi 3000 Ft tárolási díjat számít fel, amit a Vevő köteles az átvételkor megfizetni.
Weboldal szoftver rendszere
A Weboldal a működéséhez az Eladó a Across Média Kft. (Székhely: 2000 Szentendre, Vörösgyűrű sétány 12.; Cégjegyzékszám: 13-09-216846) szoftver rendszerét veszi igénybe, és a weboldal tárhelyét is a Across Média Kft. biztosítja.
Hírlevél feliratkozás
A Társaság a Weboldalon forgalmazott termékkel kapcsolatos hírekkel, információkkal, promóciókkal kapcsolatosan rendszeresen hírlevelet küld azon felhasználók részére, akik a hírlevélre feliratkoznak, és az ehhez szükséges adataikat önkéntesen a Társaság rendelkezésére bocsátják.
A Hírlevélre való feliratkozás külön, a Főoldalon található „Ne maradjon le semmiről!” menüpontban, valamint a vásárlás végén a Kapcsolati adatok megadása részben az „Értesítést kérek e-mailben a hírekről és az ajánlatokról, hozzájárulok az e-mail címem ezen célból történő kezeléséhez” checkbox kipipálásával lehetséges. A feliratkozás teljesen önkéntes, annak elmaradása semmilyen következménnyel nem jár az érintettre nézve, azon túl, hogy feliratkozás hiányában nem tudja a Webshop hírlevél üzeneteket megkapni.
- 3. Vásárlás menete
A vásárlás regisztrációhoz kötött, Felhasználónak ezért regisztrációs profilt szükséges létrehoznia, ami megkönnyíti, illetve gyorsítja a vásárlást, hiszen a regisztrációban megadott adatok automatikusan betöltődnek.
A Felhasználó a megrendeléssel és vásárlási adatai megadásával regisztrációt is létrehoz.
A Termék kiválasztása
Felhasználó a Weboldalon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt Termékeket.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után a "Hozzáadás a kosárhoz" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - Terméket a kosárba. A Termékek számát a „+”, „-” gombok használatával növelheti, csökkentheti. A kuka ikonnal a termék hozzáadása törölhető. A Termék kosárba helyezése vásárlási vagy fizetési kötelezettséget nem keletkeztet, a kosár tartalma "Megrendelés" gomb megnyomásáig bármikor szabadon módosítható.
Amikor befejezte a Kosárba helyezést, és nem kíván több Terméket a Kosárba helyezni, úgy a "Megrendelés" gomb megnyomásával folytathatja a folyamatot. Amennyiben további Terméket kíván a Kosárba helyezni, úgy kattintson előbb a kosár ikonra, maid az ezt követően megjelenő felületen a „Vásárlás folytatása” gombra.
Kosár tartalmának ellenőrzése és véglegesítése
A Weboldal használata során Felhasználó a jobb felső sarokban található kosár ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát.
A "Megrendelés" gomb megnyomását követően a Kosár teljes tartalma megjelenítésre kerül, itt ellenőrizheti a kiválasztott termékeket, mennyiséget. Amennyiben változtatni kíván, úgy a Vásárlás folytatása” gombra kattinthat, illetve mennyiség módosítását a „+”, „-” gombok használatával kezdeményezheti, a kuka ikonra kattintva az adott Terméket törölheti a kosárból. Ezen a felületen megjelenítésre kerül a Kosár tartalmához igazodóan a Felhasználó által fizetendő vételár összege is, azzal, hogy az összeg „becsült” összegként kerül megjelenítésre, figyelemmel arra, hogy a szállítási költségek és esetleges kedvezmények összegével az itt megjelenített végösszeg módosulhat.
A „Megrendelés” gombra kattintással az adott végleges kosár tartalommal a Felhasználó a megrendelés véglegesítési felületre kerül, ahol kapcsolattartási adatokat ad meg, szállítási feltételeket állíthat be és kezdeményezheti a fizetést.
Kapcsolattartási adatok
A Kapcsolattartási adatok részben e-mail cím és telefonszám adatok adhatók meg, ezek közül legalább az egyik megadása szükséges. Ezen kapcsolattartási formán tart kapcsolatot mind az Eladó, mint a kiszállítást végző futárcég a Felhasználóval. Ebben a részben lehetséges a Hírlevél feliratkozás is a vonatkozó checkbox kipipálásával. A checkbox kipipálása nem kötelező, ez teljesen a Felhasználó döntésén múlik.
További adatként szükséges Utónév, Vezetéknév és Címadatok megadása.
Az „Adatok mentése legközelebbre” checkbox kipipálásával az adatok későbbi megrendelés megkönnyítése céljából elmenthetők (regisztráció). A checkbox kipipálása nem kötelező, ez teljesen a Felhasználó döntésén múlik.
Szállítási feltételek megadása
A Szállítási feltételek felületen a Vevő szállítási adatai (vezetéknév, keresztnév, szállítási cím, cég esetén cégnév, szállítási cím, valamint a szállításhoz kapcsolódó megjegyzések) rögzíthetők, valamint a Felhasználó itt tudja az általa preferált harmadik személy szállítót kiválasztani.
Számlázási adatok
A Számlázási adatok felületen egy kattintással válaszható, hogy a Kapcsolattartási adatok megegyeznek-e a Számlázási adatokkal, ha nem akkor ezen a felületen lehet megadni a számlázási adatokat (vezetéknév, keresztnév, lakcím; cég esetén cégnév, székhely, adószám).
Egyéb adatok (pl. egyedi marketing kommunikációra feliratkozás)
Átirányítás fizetési szolgáltatói felületre, majd a „Rendelés összegzése” gombra kattintással a Felhasználó a rendelés áttekintése felületre kerül átirányításra.
A rendelés összegzése
A rendelés áttekintése felületen részletes áttekintés jelenik meg a megrendelésről és a fizetendő teljes vételár összegről, feltüntetve a kiválasztott termékeket, azok Eladási árát, a Termékek darabszámát és ez alapján kalkulált fizetendő összeget, valamint a kiszállítás díját is külön-külön feltüntetve), egyben biztosítva a véglegesítés előtti módosítás lehetőségét is, azaz törölheti/javíthatja az eddig bevitt adatokat a „Módosítás” gombra kattintva.
A rendelés áttekintése felületen szükséges még a jelen ÁSZF elfogadására, valamint az Adatkezelési Tájékoztató elfogadására vonatkozó checkbox-ok kipipálása, enélkül a megrendelés nem véglegesíthető.
A „Rendelés elküldése” gombra kattintva a megrendelés véglegessé válik és a Felhasználó a fizetési felületre kerül átirányításra, ahol bankkártyás fizetéssel tudja a fizetést teljesíteni.
Kérjük a „Rendelés elküldése” gombra kattintás előtt mindenképpen ellenőrizze a bevitt adatok helyességét.
A „Rendelés elküldése” gomb megnyomását követően a megrendelés módosítására már nincs mód. Amennyiben mégis bármilyen hibát észlel utólag, kérjük hívja Ügyfélszolgálatunkat!
A Weboldalon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak, a Weboldalon rögzített, jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a Felhasználó minősül ajánlattevőnek.
Felhasználó a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és megrendelési nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.
Fizetés
A fizetés – bankkártyás fizetés esetén – az 1. pontban leírtak szerint a TEYA biztonságos, online fizetési rendszerében történik.
Az online fizetés során, a Fizetés gombra kattintással a rendszer a Vevőt a Teya online fizetési felületére irányítja, a fizetéssel kapcsolatos folyamatot a Teya általános szerződési feltételek szabályozzák. A bankkártya adatok megadása a Teya rendszerében történik, ezzel tudja a Vevő a fizetési tranzakciót elindítani. Kérjük fokozottan ügyeljen az adatok megadása során az adatok helyességére. Az adatok és a tranzakció feldolgozása a banki rendszerekben történik, amire az Eladó nem, lát rá. Sikeres fizetés esetén Teya értesíti az Eladót a tranzakció teljesítéséről. Az Eladó nem fér hozzá az online fizetés adataihoz, az Eladó csak a fizetés sikeres teljesítéséről kap értesítést.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a Vevő, mint kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a Teya a tranzakciókat folyamatosan figyeli, a nem várt események megelőzésében, kezelésében segítséget nyújthat.
Számlázás és megrendelés fogadásának visszaigazolása
A beérkező megrendelésekre vonatkozó számlák kiállítása, valamint a megrendelés fogadása visszaigazolás megküldése automatizált módon történik a Vevő által megadott e-mail címre.
A megrendelés fogadását visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által a megrendelés elküldése során megadott adatokat: a rendelés számát, a megrendelt termék(ek) adatait, a szállítási adatokat, a fizetési módot és a fizetés teljesítésének tényét, a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
A megrendelés és annak fogadásának visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Amennyiben a megrendelés fogadásának visszaigazolása, a megrendelés elküldésétől és a fizetés teljesítésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg Felhasználóhoz, Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól és a továbbiakban nem köteles megvásárolni a terméket.
Sajnos elfordulhatnak technikai hibák, így amennyiben a megrendelés fogadását visszaigazoló email nem érkezik meg, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal.
Megrendelés feldolgozása, megrendelés visszaigazolása
A beérkező megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 07-16 óra között. Ezen időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására (pl. éjszaka, vagy hétvégén), ilyen esetben a feldolgozásra a következő munkanapon kerül sor.
A beérkező megrendeléseket az Eladó – amennyiben azok teljesítését vállalja – 2 munkanapon belül visszaigazolja, egyben tájékoztatja a Vevőt a szállítás várható időpontjáról. A Felek közötti Szerződés a megrendelés Eladó általi visszaigazolásával jön létre.
Amennyiben bármely okból az Eladó a megrendelést teljesíteni nem tudja (így különösen készlethiány miatt), úgy a megrendelés fogadásától számított 2 munkanapon belül a megrendelést visszautasítja, és ezzel egyidejűleg a Felhasználó által kifizetett összeget visszautalja a Vevő részére. A megrendelés visszautasítását az Eladó a Vevő által a rendeléskor megadott e-mail útján közli.
- 4. A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megillető indokolás nélküli elállás joga
Az elállási jog és a jelen szakasz kapcsán Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem tudnak az elállási joggal élni.
A Fogyasztó az elállási jogát a megrendelés leadásától kezdve a Terméknek a Fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.
Mivel a szerződés megkötésére a Felhasználó tesz ajánlatot, így a Fogyasztót a szerződés létrejötte előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlati kötöttséget megszünteti.
A Fogyasztó az Elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy Weboldalról is letölthető nyilatkozat-minta, vagy az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával gyakorolhatja.
Elállási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Tető Market Kft. E-mail: ………………………….. Postacím: 1171 Budapest, Pestvidék utca 14. Termék visszaküldési címe: 1171 Budapest, Strázsahegyi dűlő 1.
Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vonatkozó szerződés tekintetében:
Termék átvételének időpontja: A fogyasztó neve: A fogyasztó címe:
A vételár visszafizetését az alábbi bankszámlára kérem teljesíteni:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
|
Az elállási nyilatkozatot határidőben megtettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát a fentiek szerint határidőn belül elküldi. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot postázni/elküldeni határidőn belül. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén:
Ha a Fogyasztó a fentieknek megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.
Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám következtében történő késedelem miatt az
Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn Eladó visszatérítési kötelezettsége.
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a Terméket/rendelést vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Fogyasztó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén:
Ha a fogyasztó eláll a Szerződéstől, köteles a Terméket/rendelést haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az általa kijelölt személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a Terméket/rendelést a határidő lejárta előtt elküldi.
A Fogyasztó viseli a Termék/rendelés visszaküldésének közvetlen költségét. A Terméket/rendelést az Eladó címére kell visszaküldeni. Utánvéttel feladott küldeményeket Eladó nem vesz át.
Fogyasztó a Terméket/rendelést a Termék legkisebb csomagolási egysége sértetlensége esetén jogosult visszaküldeni. Megbontott tárolóedényű Termék visszavételére Eladó nem köteles.
Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen
- olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
- olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében.
- 5. Kellékszavatosságra, termékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás Fogyasztói szerződésekre vonatkozóan
A jelen tájékoztatás a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag Fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a Fogyasztónak nem minősülő Vevőre vonatkozó szabályok a következő pontban szerepelnek.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Tető Market Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legalább egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Tető Market Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- 6. Kellékszavatosságra, termékszavatosságra, vonatkozó tájékoztatás Fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében
Kellékszavatosság
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztónak nem minősülő Vevő esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 (egy) év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.
Termékszavatosság
Termékszavatossági igényt Fogyasztónak nem minősülő Vevő nem terjeszthet elő.
- 7. Panaszkezelés
A Felhasználó a Termékkel vagy az Eladónak az értékesítési tevékenységével közvetlen kapcsolatban álló magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatos kifogásait szóban vagy írásban közölheti az alábbi elérhetőségeken:
Személyesen: 1171 Budapest, Strázsahegyi dűlő 1.
Telefonon: +36 70 170 1702 (munkanapokon 07-16 óra között)
Írásban postai levélben: 1171 Budapest, Pestvidék utca 14.
Írásban e-mail útján: info@tetomarket.hu
Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal megvizsgálja és orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel. Eladó a jegyzőkönyv egy példányát, a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak azonnal átadja.
Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Az írásbeli panaszt az Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik a válasz közlése iránt. A panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót, valamint tájékoztatja a Felhasználót arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
A fogyasztóvédelmi hatóság jogszabálysértés esetén jár el: nem tartoznak a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan kellékszavatossági, jótállási, illetve kártérítési kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak. Az ilyen, egyedi fogyasztói jogviták rendezése érdekében a Fogyasztó bírósághoz fordulhat, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
Bírósági eljárás
A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
A Fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Fogyasztó által a kérelmében megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Eladó igénybe veszi a Fogyasztói jogvita rendezésére a békéltető testületi eljárást.
A békéltető testület – kivéve, ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
Az Eladó a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratot küld békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével az Eladó a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítja. Az online meghallgatáson az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője részt vesz. Ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér, az Eladó egyezség létrehozására feljogosított képviselője legalább online részt vesz a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-090 (2024.01.01.-től indult ügyek)
46/501-871 (2024.01.01-én folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon a fogyasztóknak lehetőségük van arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen a felületen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU